ПРОФИЛ НА КУПУВАЧА

ВЪТРЕШНИ ПРАВИЛА ЗА ПЛАНИРАНЕ, ПРОВЕЖДАНЕ И ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ И ЗА КОНТРОЛ ВЪРХУ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ДОГОВОРИТЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ В 191 ОУ „Отец Паисий”

 Глава първа

ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл. 1. (1) Настоящите вътрешни правила имат за цел да регламентират реда за изпълнение на произтичащите от Закона за обществените поръчки (ЗОП), Правилника за прилагането на Закона за обществените поръчки (ППЗОП) функции на администрацията на 191 ОУ „Отец Паисий“, в качеството на възложител.

(2) Регламентираните в настоящите вътрешни правила правомощия, функции и процедури се основават на принципите на ЗОП, като доразвиват нормативната регламентация, възприета в този нормативен акт и в подзаконовата нормативна уредба в областта на обществените поръчки.

Чл. 2.(1) Възлагането на обществени поръчки се провежда в съответствие с разпоредбите на ЗОП и ППЗОП както и на останалите действащи нормативни актове, уреждащи отношения във връзка с възлагането и изпълнението на обществени поръчки.

(2) Видът на процедурата за отделните обществени поръчки се определя съгласно чл. 16 от ЗОП, във връзка с чл. 14, ал. 1 – ал. 4 от ЗОП.

(3) Стойността на планираните обществени поръчки, изпълнението на които се финансира с бюджетни средства, се определя като се вземат предвид стойността на съответната доставка, услуга или строителство за цялото Училище, за целия планиран период на действие на договора. Не се допуска разделяне на стойностите с цел да се избегне прилагането на ЗОП.

(4) Не са обект на обществена поръчка:

– придобиването или наемането на земя, съществуващи сгради или други недвижими имоти, както и учредяването на ограничени вещни права, с изключение на свързаните с тези сделки финансови услуги;

– трудовите договори и свързаните с тях социални и здравни осигуровки ;

(5) Обществените поръчки се възлагат за срок до 4 години, а поръчките по чл.5, ал. 1 от ЗОП за срок до 5 години.

Чл. 3. (1) Предварителният и текущият контрол относно поемане на задължения или извършване на разход по повод възлагане и изпълнение на обществените поръчки се осъществява в съответствие с разпоредбите на Вътрешни правила за Финансово управление и контрол на Училището.

(2) Преди поемане на финансово задължение по договор за възлагане на обществена поръчка, предварителен контрол по Закона за финансовото управление и контрол в публичния сектор се извършва от финансовия контрольор.

Чл. 4. (1) Административната организация по изпълнение на изискванията на настоящите правила при възлагането на обществени поръчки се осъществява от лицата определени със заповед на Директора.

(2) Всички упоменати в заповедта, съгласно техните функции и компетентности, участват в отделните етапи от подготовката и провеждането на процедурите, както и в дейностите по контрол на изпълнението на сключените договори за обществени поръчки съгласно разпоредбите на настоящите вътрешни правила.

Глава втора

ПЛАНИРАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНИТЕ ПОРЪЧКИ

Чл. 5. В срок до 30 януари на текущата година, Директорът на Училището дава информация за планираните процедури за възлагане на обществени поръчки, съгласно проекта на бюджет за годината, която съдържа:

обявление, по смисъла на чл. 23 от ЗОП;

Чл. 6. (1) До 1 март на текущата година се изпраща до Агенцията по обществени поръчки за вписване в Регистъра на обществените поръчки предварителни обявления за процедури за възлагане на обществени поръчки, които отговарят на изискванията на чл. 23, ал. 1 от ЗОП и които възложителят възнамерява да открие в следващите 12 месеца.

(2) Информацията по ал. 1 се изпраща по реда на чл. 40а от ППЗОП.

Чл. 7. (1) Директорът изготвя План – график за провеждане на предстоящите през годината обществени поръчки, който се утвърждава от ПС.

(2) План – графикът съдържа:

(3) Изготвеният План – график се утвърждава от Директора на Училището.

Чл. 8. (1) Утвърденият План – график може да се изменя при промяна на поименните списъци.

(2) Направените предложения и утвърденият План-график, както и посочените в предварителните обявления обществени поръчки, не изключват възможността за провеждане и на други процедури за задоволяване на възникнали текущи потребности на администрацията, както и в изпълнение на програми, приети или утвърдени по съответния законов ред.

Глава трета

РЕД ЗА СТАРТИРАНЕ НА ПРОЦЕДУРИТЕ ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНИ

ПОРЪЧКИ

Чл. 9. Стартирането на подготовката се подписва от Директора на Училището само при наличието на средства в бюджета.

Чл. 10. (1) За процедури за строителство се прилагат документите, необходими за обявяване на обществена поръчка, както следва:

– технически изисквания;

– минимални изисквания към участниците/кандидатите – разрешения за

извършване на дейността, лицензи, сертификати, удостоверения, застраховки и др. (ако има такива);

– минимални изисквания към техническото оборудване, необходимо за

изпълнение на поръчката (ако има такива);

– изисквания към влаганите материали и изпълненото строителство;

– описание на мерките за опазване на околната среда и безопасни условия на труд;

– срок за изпълнение на СМР;

строежите или разрешение за строеж, когато е приложимо;

оферта

и показателите за комплексна оценка с тяхната относителна тежест.

(2) Техническото задание по ал. 1, т. 2 се изготвя от лице притежаващо необходимата квалификация, образование и опит и се съгласува с Директора на Училището.

Чл. 11. (1) За процедури за доставка се прилагат документите, необходими за обявяване на обществена поръчка, както следва:

■ количество на стоките, предмет на поръчката;

■ технически характеристики в зависимост от предмета на поръчката;

(2) Техническото задание по ал. 1, т. 2 се изготвя от лице притежаващо необходимата квалификация, образование и опит и се съгласува с Директора на Училището.

Чл. 12. (1) За процедури за услуги се прилагат документите, необходими за обявяване на обществена поръчка, както следва:

■ общо описание на предмета на поръчката;

■ основна и специфични цели на предмета на поръчката;

■ основни дейности, свързани с изпълнението на поръчката;

■ очаквани резултати;

■ време и място за изпълнение на поръчката;

■ организация и метод на изпълнение;

(2) Техническото задание по ал. 1, т. 2 се изготвя от лице притежаващо необходимата квалификация, образование и опит и се съгласува с Директора на Училището.

(3)В зависимост от предмета, вида и обема на поръчката, могат да се определят и допълнителни критерии.

Чл. 13. За процедури на договаряне без обявление по чл. 90 от ЗОП, документацията се изготвя от лице притежаващо необходимата квалификация, образование и опит, с оглед допълнителни доставки от същия доставчик, предназначени за частична замяна или за увеличаване на доставките, ако смяната на доставчика ще принуди възложителя да придобие стока с различни технически характеристики, което ще доведе до несъвместимост или до технически затруднения при експлоатацията и поддържането и поканите до лицата се съгласуват с Директора на Училището.

Глава четвърта

ТЕХНИЧЕСКИ СПЕЦИФИКАЦИИ/ТЕХНИЧЕСКО ЗАДАНИЕ

Чл. 14. Техническите спецификации не трябва да се определят чрез посочване на конкретен модел, източник, процес, търговска марка, патент, тип, произход или производство, което би довело до облагодетелстването или елиминирането на определени лица или стоки. В изключителни случаи, когато е невъзможно предметът на поръчката да се опише точно и разбираемо по реда на чл. 30 от ЗОП, се допуска

подобно посочване, като задължително се добавят думите „или еквивалент“.

Чл. 15. При констатации за наличие на незаконосъобразни обстоятелства по чл. 14 от настоящите правила, същите следва да се отстранят от лицето, отговорно за изготвянето на техническо задание, след което окончателният вариант се утвърждава от Директора на Училището.

Глава пета

РЕД ЗА ПОДГОТОВКА И ПРОВЕЖДАНЕ НА ПРОЦЕДУРИ ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА

ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ

РАЗДЕЛ I Възлагане по чл. 14, ал. 5 от ЗОП

Чл. 16. (1) Когато стойността на обществената поръчка, без данък добавена стойност е:

(2) При възлагане по предходната алинея директорът представя оферта от потенциален изпълнител за извършване на поръчката, като изборът на изпълнителя следва да е съответно мотивиран.

Предложението преди поемане на разхода се представя за одобрение от финансовия контрольор.

В случаите, когато се сключва договор, всички документи се представят за одобрение от финансовия контрольор. След осъществен предварителен контрол и издаване на контролен лист от финансовия контрольор за поемане на задължение, документите се представят на Директора.

При положителна резолюция от страна на Директора се възлага изпълнението на услугата, доставката или строителството.

(3) Когато стойността на поръчката е под посочените прагове, а предметът на поръчката е осъществяване на услуга и/или доставка от търговци по смисъла на Търговския закон, не е необходимо изготвяне и сключване на договор. Сделката се доказва с първични счетоводни документи. По изключение писмен договор се сключва, когато изпълнението на услугата или доставката е обвързано с гаранционен срок. Във всички останали случаи се сключва договор.

РАЗДЕЛ II

Възлагане по реда на Глава осма „а” от ЗОП ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ ЧРЕЗ ПУБЛИЧНА ПОКАНА

Чл. 17. Обществени поръчки чрез публикуване на покана се провеждат в случаите, когато стойността на обществената поръчка, без данък добавена стойност е:

Чл. 18. (1) При възлагане по чл. 17, от настоящите правила, директорът подготвя заповед за публична покана и документацията към нея.

(2) Публична покана и документацията към нея се утвърждава от Директора на Училището и финансовия контрольор.

(3) Публична покана се публикува на Портала за обществени поръчки на АОП и на профила на купувача заедно с документацията към нея в интернет страницата на Училището. В деня на публикуването възложителят изпраща съобщение за поканата до средствата за масово осведомяване.

(4) Срокът за публичен достъп до поканата не може да бъде по-кратък от 7 работни

дни.

Чл. 19. Постъпилите оферти се приемат и завеждат във „Входящ регистър” в канцеларията на Училището.

Чл. 20. Получаването, разглеждането и оценката на офертите се извършва от комисия, определена със заповед на Директора.

В комисията се включва най-малко едно лице, притежаващо професионална компетентност, свързана с предмета на поръчката.

Чл. 21. След изтичане на срока за представяне на офертите, същите се предават на комисията, определена в заповедта по чл. 20 от настоящите правила.

След получаване на офертите членовете на комисията подписват декларации за обстоятелствата по чл. 35, ал. 1 т. 2-4 от ЗОП.

Отварянето на офертите се извършва при условията на чл. 68, ал. 3 от ЗОП. След отварянето на офертите комисията обявява ценовите предложения и предлага по един представител от присъстващите участници да подпише техническите и ценовите предложения.

Оферти, които не отговарят на условията за допустимост от поканата и минималните изисквания по чл. 101 в от ЗОП, не подлежат на оценяване.

Същите съставят протокол за получаването, разглеждането и оценката на офертите и го представят на Директора за утвърждаване, след което в един и същи ден директор ЗАС го изпраща на участниците и го публикува в профила на купувача при условията на чл. 226, ал. 3 от ЗОП.

Чл. 22. (1) Директорът попълва договора с данните на определения кандидат и заедно с досието, съдържащо протокола на комисията и постъпилите оферти ги предава на финансовия контрольор за проверка и издаване на контролен лист за поемане на задължение.

(2) Договорът се подписва от Директора на училището и счетоводителя.

(3) При подписване на договора с определения кандидат за изпълнител директорът изисква от същия да представи:

• документите, които се представят съгласно изискванията на офертата;

• документите по чл. 101 е, ал. 2 от ЗОП;

• гаранция за изпълнение в една от формите – банкова гаранция или парична сума в случай че е предвидена такава.

(4) За обществените поръчки, проведени по реда на Глава осма „а” от ЗОП, директорът съхранява всички документи до сключване на договор със съответния изпълнител. Договорите, протоколите за приемане на изпълнението, сертификатите, фактурите за извършени плащания и други документи по тяхното изпълнение се съхраняват от счетоводството на Училището.

РАЗДЕЛ III

Подготовка и провеждане на процедури по чл. 16 от ЗОП

Чл. 23. (1) При наличие на необходимост на процедура по чл. 16 от ЗОП , директорът подготвя документация за откриване на процедурата.

(4) Документацията се утвръждава от Директора на Училището и процедурата се стартира. В обявлението за откриване на процедура за възлагане на обществени поръчки се посочва Интернет адрес (профил на купувача), на който се предоставя пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата.

(5) В случай на получено запитване по обществена поръчка, касаещо техническото задание или специфични изисквания, се предоставя отговор в 3 дневен срок от получаването му.

Чл. 24. В седем дневен срок от датата на издаване на решението на Директора, се

изпраща по електронен път с използване на електронен подпис до Агенцията по обществени поръчки решението и обявлението за откриване на процедурата по възлагане на обществената поръчка.

Чл. 25. (1) Офертите се приемат и завеждат във „Входящ регистър” от служител на Училището. Върху всеки плик се поставя входящ номер, дата и час, за което на приносителя се дава входящият номер на хартия.

(2) Офертите могат да се подават и по пощата, чрез препоръчано писмо, с обратна разписка. За дата и час на получаване се счита датата и часът на получаване в Училището, удостоверено с подписа на служителя, получил и завел във входящия регистъра офертата.

(3) След изтичането на срока за подаване на офертите и назначаването на комисия за разглеждане, оценка и класирането им, служителят от канцеларията предава пакетите с офертите и входящия регистър на председателя на комисията.

Чл. 26. (1) Комисията разглежда офертите и ги оценява в съответствие с предварително обявената методика за оценка и класиране от документацията на съответната процедура в случай, че е избран критерий за оценка ’’икономически най-изгодна оферта”.

(2) В хода на своята работа и в сроковете, установени в заповедта за назначаването й, комисията извършва произтичащите от ЗОП и ППЗОП действия по разглеждане, оценка и класиране на подадените оферти.

(3) Директорът има право на контрол върху работата на комисията за провеждане на процедурата преди издаване на съответните решения.

(4) При осъществяване на контрола по ал. 3 директорът проверява само съдържанието на съставените от комисията протоколи за съответствие с изискванията на закона и предварително обявените условия на обществената поръчка.

(5) В случай че при контрола по ал. 3 се установят нарушения в работата на комисията, които могат да се отстранят, без това да налага прекратяване на процедурата, Директорът дава писмени указания за отстраняването им.

(6) Указанията на Директора по ал. 5 са задължителни за комисията. Извършените действия и взетите решения в изпълнение на указанията се отразяват в протокол, като в случай на несъгласие, към него се прилага особено мнение.

(7) Комисията приключва своята работа с приемане на протокола от Директора.

Чл. 27. Председателят на комисията е отговорен за обществената поръчка, изготвя решение за класиране и определяне на изпълнител, с когото да бъде сключен договор. Решението се подписва от Директора на Училището.

Чл. 28. Класираните участници/кандидати, както и участниците/кандидатите, отстранени от участие в процедурата, се уведомяват за решението писмено в тридневен срок от неговото издаване.

Глава шеста

ДОГОВОРИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ

Чл. 29. Проектите на договори, които следва да бъдат сключени по реда на тези вътрешни правила, се изготвят от определения служител от Директора, в три дневен срок от информирането му за взето решение за стартиране на процедура по раздел II и III.

Чл. 30. Договорите с избраните изпълнители след проведени обществени поръчки се сключват в писмена форма в съответните срокове съгласно разпоредбите на ЗОП и при спазване на изискванията и хипотезите по чл. 41, ал. 2, 3, 4 и 5 и чл. 41а от ЗОП.

Чл. 31. (1) Договорите се изготвят в два екземпляра и се комплектоват с документите на изпълнителя от председателя на комисията, отговорна за дадената процедура.

(2) Договорът се подписва от Директора на Училището и гл. счетоводител.

Чл. 32. За подписване на договори след проведени процедури по чл. 21 изпълнителят е необходимо да представи документи по чл.101 е, ал. 2 от ЗОП и гаранция за изпълнение, ако е предвидена такава.

Чл. 33. За подписване на договори, след проведени процедури, изпълнителят е необходимо да представи документи от съответните компетентни органи за удостоверяване липсата на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, 2 и 5 от ЗОП и гаранция за изпълнение.

Чл. 34. Директорът съхранява копие от подписания договор с всички приложения към него за изпълнение, а оригинал на договора с всички приложения се предоставя на счетоводството за съхранение и извършване на плащанията.

Чл. 35. (1) В хода на изпълнение на договора ЗАС информира Директора на Училището относно изпълнението му.

(2) Информацията по ал. 1 се представя в срок от пет дни, считано от датата на съответния акт и включва копия на фактури, както и копия от Акт образец 10 за установяване състоянието на строежа при спиране на строителството и Акт образец 11 за установяване състоянието на строежа и СМР при продължаване на строителството.

(3) При констатирано неизпълнение от страна по договора, ЗАС представя становище на Директора на Училището, относно обстоятелствата, довели до неизпълнението.

Чл. 36. (1) В тридесетдневен срок след сключването на договора за възлагане на обществена поръчка, директорът подготвя информация за сключен договор. Информацията се изпраща по електронен път с използване на електронен подпис в Агенцията по обществени поръчки за вписване в Регистъра на обществените поръчки.

(2) В едномесечен срок след изпълнение на договор за обществена поръчка, директорът подготвя информация за изпращане до изпълнителния директор на АОП. Информацията се изпраща по електронен път с използване на електронен подпис в Агенцията по обществени поръчки за вписване в Регистъра на обществените поръчки.

Чл. 37. (1) Авансови плащания по договори за обществени поръчки са в размер до 30 % от стойността на договора.

(2) В случай, че изпълнителят по договора желае авансово плащане с по – голям процент от този посочен в ал. 1, същото се извършват само след представянето на банкова гаранция от страна на изпълнителя в размер на поискания аванс.

Глава седма ГАРАНЦИИИ

Чл. 38. (1) За освобождаване на парични гаранции за участие, счетоводителят изготвя платежно нареждане за възстановяването й.

(3) След превеждането на сумата, счетоводителят подготвя и изпраща придружително писмо до кандидата/участника за възстановената сума.

Чл. 39. Гаранциите за изпълнение на договора се определят както следва:

Чл. 40. Гаранциите за изпълнение на договора се представят от изпълнителя преди подписване на договора под формата на парична /банкова/ гаранция.

Чл. 41. Паричната /банковата/ гаранция за изпълнение се освобождава след приключване на договора и установено добро изпълнение.

Глава осма ОБЖАЛВАНЕ

Чл. 42. (1) Председателят на комисията уведомява Директора на Училището за всяка подадена жалба срещу решение на възложителя по смисъла на чл. 120, ал.1 от ЗОП и за направено искане за налагане на временна мярка – спиране на процедурата за възлагане на обществена поръчка по смисъла на чл. 120а от ЗОП и предоставя становище.

(2) Когато е обжалвано решение за определяне на изпълнител, председателя на комисията дава становище относно отправяне на искане за предварително изпълнение по смисъла на чл. 121 6 от ЗОП. Становището се представя в срока по предходната алинея.

(3) В случай на необходимост от допускане на предварително изпълнение на решението за избор на изпълнител, Директорът на Училището иска от Комисията за защита на конкуренцията неговото допускане преди изтичане на срока чл. 121а, ал. 2 от ЗОП.

Чл. 43. Председателя на комисията уведомява Директора на Училището за влезлите в сила определения и решения по дела във връзка с обжалвани процедури за обществени поръчки, по направени искания за налагане на временна мярка – спиране на процедурата за възлагане на обществена поръчка, както и по допускане на предварително изпълнение на решения за избор на изпълнител.

Глава девета

СЪХРАНЕНИЕ НА ДОКУМЕНТАЦИЯТА ПО ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ

Чл. 44. (1) При възлагане по чл. 16, длъжностните лица са отговорни за всички документи, свързани с доставките, услугите или строителството. След сключване на договора, документите се предават в СЧЕТОВОДСТВОТО за съхранение в срок от 4 години.

(2) При провеждане на процедури по чл. 23, до изтичане срока за подаване на офертите/предложенията, цялата документация по процедурата се съхранява от ЗАС.

(3) По време на работата на комисията цялата документация заедно с постъпилите оферти/предложения се съхранява от председателя на комисията. Съхранението на всички документи в хода на провеждане на процедурата се извършва по начин, който гарантира целостта, достоверността и поверителността на заявленията за участие и офертите.

Чл. 45. За всяка проведена процедура за обществена поръчка се съставя преписка, която съдържа всички документи във връзка с нейното провеждане и възлагане.

Чл. 46. Преписките по чл. 58 се съхраняват за срок от четири години след приключване изпълнението на договора.

Глава десета ФУНКЦИИ И ОТГОВОРНОСТ

Чл. 47. В изпълнение на правомощията си като възложител на обществени поръчки по смисъла на чл. 7, т. 1 от ЗОП, Директор на Училището:

Чл. 48. Лицата по чл. 47, т. 10, от настоящите правила, отговарят за защитата на интересите на Училището, координира и контролира по целесъобразност и законосъобразност процеса по организирането, провеждането и мониторинга на обществените поръчки в съответствие с делегираните му правомощия.

Чл. 49. Директорът на Училището и счетоводителя подписват договорите за възлагане на обществени поръчки, съгласно СФУК/системата за двойния подпис/.

Чл. 50. Председателят на назначената комисия:

правила;

Чл. 51. Председателят на комисията следи за законосъобразността на провежданите процедури за възлагане на обществени поръчки, като:

• Съгласува с Директора изготвената документация за обществената поръчка, които се провеждат по реда на раздел III от настоящите вътрешни правила;

• Съгласува с Директора договорите за възлагане на обществена поръчка;

• Дава становища относно прилагането на разпоредбите на ЗОП и ППЗОП.

• Осъществява процесуално представителство и изготвя становища.

Чл. 52. Директорът осъществява административната организация и контрол по целесъобразност и законосъобразност на цялостния процес по планирането, провеждането, възлагането и мониторинга на обществените поръчки, като:

Чл. 53. Председателя на комисията назначена със заповед на директора е отговорник по изготвяне на документация за провеждане на процедура за възлагане на обществена поръчка:

респ. удължаване на срока за подаване на заявления/оферти или прекратяване на процедура;

Чл. 54. Председателят на комисията за отваряне, оценка и класиране на постъпилите предложения:

Чл. 55. Техническите лица – членове на комисията:

Чл. 56. Счетоводителят отговаря за изготвяне на досие за извършване на разход, което следва да съдържа:

приемо-предавателен протокол, когато е необходимо;

фактура, издадена от изпълнителя;

платежни нареждания за извършени плащания;

контролни листи от финансовия контрольор;

– упражнява контрол при изпълнението на сключените договори за обществени поръчки;

изготвя и съхранява досиета за изпълнението на договорите, в които се отразяват етапите на изпълнение и се прилагат всички актове, свързани с това;

Чл. 57. Финансовият контрольор:

■ съответствието на размера и характера на задължението с утвърдения годишен размер на бюджетния кредит по съответния бюджетен параграф;

■ наличието на бюджетен кредит, съгласно месечното разпределение на бюджета; размерът на задължението, което предстои да се поеме, дали е в рамките на утвърдения бюджетен кредит и дали погасяването му е съобразено с месечното разпределение на бюджета;

■ компетентността на лицето, което поема задължението – лицето, което предстои да поеме задължението има ли право да представлява организацията, да управлява и се разпорежда с имуществото й. В случай на делегиране на правомощия проверява валидността и обхвата им;

■ правилното изчисление на количествата и сумите – проверка за аритметична вярност;

■ спазването на процедурните и другите нормативни изисквания, свързани със задължението, което предстои да се поеме – проведени ли са изискуемите процедури и съответстват ли на нормативните изисквания.

■ съответствието на разхода с поетото задължение – съвпадат ли размера и вида на разхода с поетото задължение;

■ компетентността на лицето разпоредило извършването на разхода – лицето, разпоредило извършването на разхода има ли право да управлява и се разпорежда с имуществото на организацията. В случай на делегирани правомощия проверява валидността и обхвата им;

■ верността на първичните счетоводни документи, включително правилното изчисление на количествата и сумите в тях – информационното съдържание на стопанската операция, достоверно и точно ли е отразена в счетоводния документ, съдържа ли първичният счетоводен документ определените задължителни реквизити.

Глава единадесета

КОНТРОЛ

Чл. 58. Процесите, свързани с изпълнението и контрола на договорите за обществени поръчки, по които е страна Училището, се осъществяват в съответствие с действащата нормативна уредба (ЗУТ, други закони и подзаконови нормативни актове).

Чл. 59. (1) За нарушаване на разпоредбите на настоящите вътрешни правила виновните служители носят административно наказателна отговорност съгласно Глава тринадесета от ЗОП, както и дисциплинарна отговорност по Кодекса на труда.

(2) При констатирано нарушение на разпоредбите на вътрешните правила се изисква становище от председателя на комисията за обстоятелствата, довели до извършване на

нарушението.

ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§1. Тези Вътрешни правила се приемат на основание Заповед № РД -09-86 от 05.01.2015 г.

§2. Правилата влизат в сила от датата на утвърждаването им. Процедурите започнати преди датата на утвърждаването им, се провеждат по реда на настоящата редакция на Вътрешните правила за планиране, провеждане и възлагане на обществени поръчки и за контрол върху изпълнението на договорите за обществени поръчки в училището, считано от фазата в която се намират. Действията, извършени до тази фаза по отменената редакция на Правилата, се запазват във вида и формата, в която са осъществени по старите правила.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ВЪТРЕШНИ ПРАВИЛА ЗА ПОДДЪРЖАНЕ НА ПРОФИЛ НА КУПУВАЧА В 191 ОУ „ОТЕЦ ПАИСИЙ“, ЖЕЛЕЗНИЦА

I. ОБЩИПОЛОЖЕНИЯ

Чл.1. Вътрешните правила уреждат създаването и поддържането на профил на купувача /ПК/, който съгласно чл. 226 от ЗОП представлява обособена част от електронната страница на 191 ОУ „Отец Паисий“, /училището/ или от друг интернет адрес, за който е осигурена публичност. Чл.2. С настоящите вътрешни правила се определя редът, по който се извършва изпращането на документи в Регистъра на обществените поръчки /РОП/ и публикуването им в профила на купувача.

II. СЪЗДАВАНЕ И ПОДДЪРЖАНЕ НА ПРОФИЛА НА КУПУВАЧА НА ЕЛЕКТРОННАТА СТРАНИЦА НА УЧИЛИЩЕТО Чл.З.

  • (1) Профилът на купувача е самостоятелна, обособена част от електронната страница на училището.
  • (2) Директорът на училището определя лицето/лицата, отговарящо за поддържането на профила на купувача.
  • (3) Определеното лице/лица за поддържане на профила на купувача актуализира публикуваните данни в съответните срокове, съгласно изискванията на ЗОП.

III. ПУБЛИКУВАНЕ НА ДОКУМЕНТИ В ПРОФИЛА НА КУПУВАЧА Чл.4.

(1) В профила на купувача под формата на електронни документи, при спазване на приложимите ограничения във връзка с публикуване на търговска информация и при спазване на правилата на конкуренцията, съгласно българското законодателство се публикува следното:

  • 1. Предварителни обявления;
  • 2. Решения за откриване на процедури и обявленията за обществени поръчки по ЗОП;
  • 3. Документацията за участие в процедурата;
  • 4. Решенията за промяна, съгласно чл.27а, ал.1 от ЗОП заедно с променената документация за участие;
  • 5. Разясненията по документацията;
  • 6. Поканите при ограничена процедура, състезателен диалог и договаряне с обявление;
  • 7. Протоколите на Комисията за провеждане на процедурата;
  • 8. Решенията по чл.38 от ЗОП;
  • 9. Информация относно датата за освобождаване или задържане на внесените гаранции за участие в процедура по ЗОП;
  • 10. Договорите за обществена поръчка;
  • 11. Договорите за подизпълнение и допълнителните споразумения към тях;
  • 12. Рамковите споразумения;
  • 13. Допълнителни споразумения за изменения на сключените договори по ЗОП;
  • 14. Информация за датата, основанието и размера на всяко извършено плащане по договорите за обществени поръчки и по договорите за подизпълнение, включително за авансовите плащания;
  • 15. Информация за датата и основанието за приключване или прекратяване на договорите по ЗОП;
  • 16. Информация относно датата и основанието за освобождаване, усвояване или задържане на гаранцията за изпълнение по всеки договор по ЗОП;
  • 17. Публичните покани по чл.1016 от ЗОП заедно с приложенията към тях;
  • 18. Вътрешните правила по чл.8б от ЗОП;
  • 19. Становища на и.д. на АОП по запитвания на възложителя;
  • 20. Одобрените от изпълнителния директор на агенцията експертни становища от осъществявания предварителен контрол върху конкретната процедура за възлагане на обществена поръчка, а когато възложителят не приеме някоя от препоръките – и мотивите за това;
  • 21. Всяка друга обща полезна информация, касаеща прозрачността и публичността на провежданите в училището процедури по ЗОП.

  • Чл.5. Документите се публикуват във вид достатъчно ясен и прегледен за възприемане от всички заинтересовани лица.
  • Чл.6. Лицето/лицата по чл.З, ал.2 от настоящите правила удостоверява датата на публикуване на електронните документи в профила на купувача за всяка една процедура по ЗОП, при условията и по реда на Закона за електронното управление.
  • Чл.7. Към уникалния номер на всяка обществена поръчка в РОП се показва връзка към самостоятелния раздел в профила на купувача, в който се съдържат документите и информацията за конкретната поръчка. Училището в качеството на Възложител изпраща в АОП информация за адреса на връзката едновременно с решението за откриване на процедурата.
  • Чл.8. Документите и информацията, отнасяща се до конкретна поръчка по ЗОП се обособяват в самостоятелен раздел в профила на купувача, представляващ електронна преписка със самостоятелен идентификационен код и дата на създаването.
  • Чл.9.
  • (1) Документите и документацията за участие, които се публикуват в РОП или на портала за обществени поръчки се публикуват в профила на купувача в първия работен ден, следващ деня на изпращането им в Агенцията по обществени поръчки, ако друго не е предвидено в ЗОП. (2)Договорите, допълнителните споразумения и документите свързани с изпълнението им, се публикуват в тридесет дневен срок от сключването на договорите и допълнителните споразумения; извършване на плащането; освобождаването на гаранция; получаването от Възложителя на допълнително споразумение към договор за подизпълнение; създаването на съответния документ. Чл.10. Самостоятелния раздел, съгласно чл. 7 от настоящите правила се поддържа в профила на купувача до изтичане на една година от приключването или прекратяването на процедурата, когато не е сключен договор; от изпълнението на всички задължения по договора, съответно на всички задължения по договорите при рамково споразумение.
  • Чл.11. Извън случаите по чл. 9 от настоящите правила документите и информацията по чл.4 се поддържат в профила на купувача както следва : 1. По т. 1 – една година от публикуването в профила на купувача; 2. По т.16 – една година след изменението или отмяната им; 3. По т. 17 и т.18-постоянно. IV. РЕД ЗА ИЗПРАЩАНЕ НА ДОКУМЕНТИТЕ В РОП И ПУБЛИКУВАНЕТО ИМ В ПРОФИЛА НА КУПУВАЧА Чл.12. Директорът на училището определя лицето/ лицата, които отговарят за провеждането на обществени поръчки по ЗОП, чийто права и задължения са посочени във вътрешните правила на Възложителя по чл.86 от ЗОП. Чл.13. (1) Лицето/лицата по чл.12 съобщават на директора за всяка предстояща процедура по ЗОП. След стартиране на процедурата и изготвяне на документацията за участие, тя се утвърждава от директора и лицето / лицата по чл.12 чрез електронен подпис я публикува на страницата на АОП в РОП. (2) В деня на публикуване на документацията в РОП на страницата на АОП, лицето по чл. 12 с приемо-предавателен протокол я предава на лицето/лицата по чл.З, ал.2 от настоящите правила, което също я публикува в профила на купувача най- късно на следващия работен ден, по реда и начина определение в чл.8 от настоящите вътрешни правила. (2) Определеното лице/лицата по чл.12 от настоящите правила извършва проверка на публикуваната информация в профила на купувача и ако установи несъответствия информира директора и лицето/лицата по чл.З, ал.2 от настоящите правила за отстраняване на допуснатите неточности. Чл.14. Лицето/лицата по чл.12 осъществяват вътрешен контрол по работата на лицето/лицата по чл.З, ал.2 от настоящите вътрешни правила и на всеки шест месеца докладва на директора на училището за състоянието на профила на купувача. ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ §1. Тези правила се издават на основание чл.22г от ЗОП и влизат в сила след утвърждаването им от директора на 191 ОУ. §2. Тези правила подлежат на изменения при промяна на нормативната уредба, уреждаща правилата за провеждане на обществени поръчки. Всяко изменение на настоящите вътрешни правила се извършва със заповед на директора и влиза в сила след утвърждаването им. §3. Настоящите правила са задължителни за всички служители в 191 ОУ „Отец Паисий”, Железница. Неизпълнението им е основание за търсене на дисциплинарна отговорност по реда на Кодекса на труда.2. По т.16-една година след изменението или отмяната им; 3.По т. 17 и т.18-постоянно.
  • IV. РЕД ЗА ИЗПРАЩАНЕ НА ДОКУМЕНТИТЕ В РОП И ПУБЛИКУВАНЕТО ИМ В ПРОФИЛА НА КУПУВАЧА
  • Чл.12. Директорът на училището определя лицето/ лицата, които отговарят за провеждането на обществени поръчки по ЗОП, чийто права и задължения са посочени във вътрешните правила на Възложителя по чл.86 от ЗОП. Чл.13. (1) Лицето/лицата по чл.12 съобщават на директора за всяка предстояща процедура по ЗОП. След стартиране на процедурата и изготвяне на документацията за участие, тя се утвърждава от директора и лицето / лицата по чл.12 чрез електронен подпис я публикува на страницата на АОП в РОП. (2) В деня на публикуване на документацията в РОП на страницата на АОП, лицето по чл. 12 с приемо-предавателен протокол я предава на лицето/лицата по чл.З, ал.2 от настоящите правила, което също я публикува в профила на купувача най-късно на следващия работен ден, по реда и начина определение в чл.8 от настоящите вътрешни правила. (2)Определеното лице/лицата по чл.12 от настоящите правила извършва проверка на публикуваната информация в профила на купувача и ако установи несъответствия информира директора и лицето/лицата по чл.З, ал.2 от настоящите правила за отстраняване на допуснатите неточности. Чл.14. Лицето/лицата по чл.12 осъществяват вътрешен контрол по работата на лицето/лицата по чл.З, ал.2 от настоящите вътрешни правила и на всеки шест месеца докладва на директора на училището за състоянието на профила на купувача.
  • ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ §1. Тези правила се издават на основание чл.22г от ЗОП и влизат в сила след утвърждаването им от директора на 191 ОУ. §2. Тези правила подлежат на изменения при промяна на нормативната уредба, уреждаща правилата за провеждане на обществени поръчки. Всяко изм енение на настоящите вътрешни правила се извършва със заповед на директора и влиза в сила след утвърждаването им. §3. Настоящите правила са задължителни за всички служители в 191 ОУ „Отец Паисий”, Железница. Неизпълнението им е основание за търсене на дисципли нарна отговорност по реда на Кодекса на труда.